czwartek, 18 lipca 2013

Winne ciekawostki, cz.12

Francja od pewnego czasu boryka się ze spadkiem konsumpcji wina na rynku krajowym. Jednym z powodów jest małe zainteresowanie winem wśród ludzi młodych, którzy coraz częściej wybierają piwo. By zachęcić młodych do kupowania wina jeden z producentów Châteaux en Bordeaux wpadł na dość oryginalny pomysł. Postanowili stworzyć wino o smaku coca-coli. Rouge Sucette, czyli Czerwony Lizak jest połączeniem 75% wina i 25% mieszanki coli, wody i cukru. Ten dość dziwaczny napój - bo przecież winem już on nie jest - zawiera 9% alkoholu i będzie kosztować ok. 12 zł. Ma być szeroko dostępny w supermarketach, a swoją ceną ma zachęcać najmłodszą generację konsumentów do wyboru wina.



Osobiście jestem nieco zszokowany, że w naszej europejskiej stolicy wina dzieją się takie rzeczy. Ale co zrobić, winem również rządzi pieniądz, więc nie ma się co dziwić, że i takie pomysły pojawiają się w umysłach francuskich winiarzy.
Dla zaciekawionych tematem TUTAJ można znaleźć więcej informacji.

6 komentarzy:

  1. wlasnie to samo chcialem napisac ze wymyslili to co istnieje od zawsze ale turbo cole ja robilem z full wytrawnego bo inaczej sie go niedawalo wypic pozdro

    OdpowiedzUsuń
  2. gotowy drink w butelce

    OdpowiedzUsuń
  3. Kicz i bzdura !

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki specyfik to raczej odstraszy konsumentów, a nie ich zachęci. Absurdalny produkt.

    OdpowiedzUsuń